Youtube και Crowdsourcing: ένας μέλλοντας γάμος

Η εταιρεία πίσω από το YouTube ετοιμάζει αρκετές αλλαγές στην πλατφόρμα της, όπως διάβασα πρόσφατα εδώ.

Όπως φαίνεται, μεταξύ άλλων η εταιρεία αποφάσισε να αξιοποιήσει κι αυτή με τη σειρά της τη μέθοδο του crowdsourcing (ελληνιστί “πληθοπορισμός”), όπως άλλωστε έχουν ήδη επιχειρήσει, σε αντίστοιχη κλίμακα και με μικρότερη ή μεγαλύτερη επιτυχία, πολυάριθμες εταιρείες. Ανάμεσά τους συγκαταλέγονται μεγάλες και πασίγνωστες εταιρείες: Facebook, LinkedIn, Wikipedia, LEGO, Europeana, TEDx – Amara, για να αναφέρω μερικές μονάχα.

Στο άμεσο μέλλον, λοιπόν, παρόλο που η ακριβής ημερομηνία δεν έχει δημοσιευθεί, το YouTube αναμένεται να ενσωματώσει δύο νέες επιλογές με βάση τη συνδρομή των ίδιων των χρηστών.
crowdsourcing process

***

Η πρώτη αφορά την παροχή της δυνατότητας στον χρήστη να χρηματοδοτεί συγκεκριμένα videoπου επιθυμεί. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, λ.χ., ένας δημιουργός θα μπορεί να κατευθύνει περισσότερους πόρους προς τις δημιουργίες του, οικοδομώντας ένα δίκτυο ενεργών υποστηρικτών που θα χρηματοδοτούν άμεσα τις αναρτήσεις του που κρίνουν ενδιαφέρουσες. Έχουμε δηλαδή να κάνουμε με ένα είδος crowdfunding, το οποίο προσδοκώ προσωπικά ότι θα δώσει νέα δυναμική σε διάφορα επίπεδα: από τους ανεξάρτητους καλλιτέχνες που ζουν μακριά από τα μεγάλα αστικά κέντρα και τις συνακόλουθες ευκαιρίες που αυτά παρέχουν, μέχρι τους επίδοξους διαφημιστές και τον κλάδο της διαδικτυακής διαφήμισης, πολλοί είναι αυτοί που θα σπεύσουν να επωφεληθούν και να εκμετταλευθούν κερδοσκοπικά τη νέα δυνατότητα.

Η δεύτερη επιλογή με βάση το crowdsourcingβαδίζει στα πρότυπα του οργανισμού TED-Amara, αφού θα επιτρέπει στους χρήστες να προσαρτούν στα αγαπημένα τους videoυπότιτλους που θα δημιουργούν οι ίδιοι. Αυτό σημαίνει ότι πολλά videoπου μέχρι τώρα παρέμεναν στην αφάνεια θα είναι διαθέσιμα σε πολύ περισσότερους χρήστες.

Όπως είχα γράψει και παλαιότερα (βλ. εδώ και εδώ), η εξέλιξη αυτή δεν μπορεί παρά να ιδωθεί ως μία ευκαιρία παρά ως κίνδυνος. Για παράδειγμα, η δημιουργία υπότιτλων σε γλώσσες που δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς και διαδεδομένες, μεταξύ αυτών ενδεχομένως και η ελληνική, θα συμβάλλει στον εμπλουτισμό της διαδικτυακής τους παρουσίας, καθώς και στον διαδικτυακό γλωσσικό πλούτο εν γένει, προάγοντας κατ΄επέκταση τη διαφύλαξη των εν λόγω γλώσσων. Άλλωστε, η χρήση μιας γλώσσας αποτελεί εγγύηση της συνέχισής της, ενώ χιλιάδες γλώσσες θεωρούνται πλέον «νεκτρές» υπό την έννοια ότι έχουν περιέλθει σε αχρηστία.indiereader

Advertisements

What do you think? Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s